Tekst
Tekst

Algemeen

Toegang tot website en klantenportaal

Alle browsers ondersteunen de website en het klantenportaal Mijn Warmte. Werk je met een verouderde browser zoals Internet Explorer versie 8, 9 of 10? Update dan eerst je browser zodat je toegang krijgt tot de website en Mijn Warmte.

Taalkeuze

Momenteel is de website en warmteportal alleen beschikbaar in het Nederlands

terug naar het overzicht

Tekst

MIJN WARMTE

Wat is Mijn Warmte?

Mijn Warmte is het online klantenportal van Warmte-Eindhoven. Je kunt er terecht voor jouw persoonlijke gegevens, zoals een overzicht van de producten die je afneemt, tarieven, persoonsgegevens, facturen, verhuizingen, etc.

Ik ben nog geen klant en wil me aanmelden op Mijn Warmte

Naar Mijn Warmte

Je kunt je aanmelden op Mijn Warmte als jouw woning aangesloten is op het warmtenet van de gemeente Eindhoven. (postcodecheck)

Ik wil inloggen op Mijn Warmte maar ik krijg een melding dat mijn e-mailadres onbekend is.

Kies dan voor optie ‘Eerste keer? Registreer hier’. Je ontvangt dan een e-mail met een activatielink. Hierna kun je jouw wachtwoord instellen en inloggen via het startscherm.

Waarom kan ik niet inloggen op Mijn Warmte?

Als het niet lukt om in te loggen op jouw account op Mijn Warmte kan dat twee oorzaken hebben:

- Je hebt nog nooit een account aangemaakt.
- Je bent jouw wachtwoord vergeten.

Lukt het stappen nog steeds niet om in te loggen op jouw account? Neem dan contact op met onze klantenservice via 085-2734500

Hoe krijg ik inzicht in mijn voorschot?

Benieuwd of jouw voorschot toereikend is? Of juist te hoog? Via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte geef je – het liefst op regelmatige basis – jouw huidige meterstand door en ontvang je een bijpassend voorschotadvies. Zo houd je het hele jaar door inzicht in jouw verbruik en pas je, als je dat wilt, jouw voorschot daarop aan. Op die manier voorkom je verrassingen op jouw jaarafrekening.

Hoe geef ik mijn meterstand door?

Je kunt jouw meterstanden doorgeven via Mijn verbruik in Mijn Warmte. Daarvoor heb je een account nodig.

Waarom ontvang ik geen e-mail nadat ik me heb geregistreerd bij Mijn Warmte?

Nadat je een account hebt aangemaakt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Ontvang je geen e-mail? Dat kan aan de volgende oorzaken liggen: 

Jouw spamfilter houdt onze bevestigingsmail tegen. Controleer je spambox en gebruik de gegevens in de bevestigings e-mail om de registratie te voltooien. Voeg vervolgens ons e-mailadres toe aan jouw contacten.

Je gaf een ander e-mailadres in of maakte een typefoutje. Hierdoor is de bevestigingsmail met jouw wachtwoord niet naar jouw e-mailadres gestuurd. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om na te gaan wat er misging. Onze medewerkers zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur via 085-2734500.

Waarom moet ik zelf mijn meterstanden doorgeven?

Warmte-Eindhoven neemt jouw meterstand op vaste momenten op. Als je zelf jouw meterstand regelmatig doorgeeft via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte krijg je een scherper inzicht in jouw verbruik. Ook kunnen wij jouw toekomstige voorschot dan nog nauwkeuriger berekenen.

Ik ben mijn wachtwoord voor Mijn Warmte vergeten.

Klik op 'gebruikersnaam of wachtwoord vergeten'. Op deze manier kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.

Waarom kan ik de website mijnwarmte.warmte-eindhoven.nl niet openen?

Grote kans dat je nog met een verouderde browser werkt (Safari, Chrome, Internet explorer). Update de door jou gebruikte browser naar de nieuwste versie. Hoogstwaarschijnlijk is het probleem daarmee opgelost. Mocht je hierna toch nog problemen ondervinden dan kun je het beste even contact opnemen met onze servicedesk.

klantenservice@​warmte-eindhoven.nl

085 273 45 00

Hoe pas ik mijn maandelijkse voorschot aan?

Via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte kun je jouw voorschot een keer per jaar met maximaal 10 procent verlagen en tot 100 procent verhogen. Je kunt jouw voorschot aanpassen onderaan de pagina door 'check mijn voorschot' te selecteren Door het invoeren van jouw meterstand krijg je een nieuw voorschotadvies te zien. Je kiest dan voor 'voorschot volgen' of 'ander voorschot doorgeven'. Wanneer je jouw voorschot wilt wijzigen, kies je voor ‘ander voorschot doorgeven’. Voor eventuele ondersteuning of toelichting kun je uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734500.

Wat kan ik allemaal doen op Mijn Warmte?

Wie een account aanmaakt in ons online klantenportal Mijn Warmte, kan online diverse zaken inzien, aanpassen en doorgeven. Via jouw account op Mijn Warmte kun je o.a. de meterstand doorgeven, jouw betaalwijze veranderen, facturen inzien, en jouw persoonsgegevens veranderen. De opties zijn niet voor iedereen hetzelfde.

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dat kan heel eenvoudig via Verhuizing doorgeven op ons online klantenportal Mijn Warmte. In slechts enkele stappen geef je jouw verhuizing aan ons door. 

Ik heb een verhuizing aangemeld, welke informatie ontvang ik hierover?

De nieuwe bewoner ontvangt een welkomstbrief met relevante informatie.

Hoe pas ik mijn rekeningnummer of betaalwijze aan?

Wil je graag een wijziging doorgeven in jouw rekeningnummer of de wijze van betalen? Dat doe je eenvoudig via Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte

Kan ik mijn tarieven ook online bekijken?

Ja, dat kan. Bij Tarieven op ons online klantenportal Mijn Warmte zie je in een oogopslag welke tarieven we in rekening brengen.

Hoe voer ik mijn meterstand in om mijn voorschot te controleren?

Klik na het inloggen op ‘Mijn verbruik’ en scrol dan naar onder. Klik hierna op ‘Check mijn voorschot’, voer de meterstand in en klik op ‘Check’.
Wanneer je geen optie ziet om de meterstand in te voeren, dan komt dit omdat je de jaarafrekening deze maand of volgende maand ontvangt. Het is in dat geval niet mogelijk om jouw voorschotbedrag te wijzigen. Deze wordt automatisch door ons berekend op jouw jaarafrekening.

Moet ik het advies van Mijn Verbruik opvolgen?

Nee, je hoeft het advies niet op te volgen, maar het is wel verstandig om te doen. Zo voorkom je verrassingen op jouw jaarafrekening. Als je jouw voorschot aanpast, gaat dat in vanaf de eerstvolgende maand. 

Waarom kan ik mijn factuur niet downloaden via Mijn Warmte?

Je kunt jouw facturen niet downloaden via Mijn Warmte wanneer je gebruik maakt van Internet Explorer of Microsoft Edge als webbrowser. Probeer het daarom via een andere webbrowser. Lukt het alsnog niet? Dan horen wij graag van je.

Hoe vaak kan ik mijn meterstand doorgeven?

Je kunt maximaal om de 15 dagen een meterstand invoeren bij Mijn verbruik op Mijn Warmte. Ons advies is om een keer in de twee maanden jouw meterstand in te voeren. Zo voorkomen we samen verrassingen op jouw jaarafrekening.

Mijn meterstand is niet geaccepteerd, wat moet ik nu doen?

Als jouw meterstand niet geaccepteerd wordt in Mijn verbruik op Mijn Warmte ontvangen wij automatisch een melding daarvan. Wij controleren de door jou doorgegeven meterstand handmatig en voegen deze alsnog toe. Als we nog vragen hebben, nemen wij contact met jou op.

Volgens mij klopt de grafiek met mijn verbruik niet, kan dat?

Dat kan inderdaad voorkomen als wij een tijdje geen meterstanden van jou ontvingen. Wij berekenen het verbruik in de maanden na de laatste daadwerkelijke meterstand op basis van het historisch verbruik en de buitentemperatuur. Dat zijn natuurlijk aannames. Hoe vaker jij jouw meterstand doorgeeft, hoe realistischer en nauwkeuriger de grafiek is. De Eindafrekening is echter altijd op basis van het werkelijk gemeten verbruik door uitlezing van de warmtemeter.

Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan?

Bij Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte wijzig je snel en gemakkelijk gegevens zoals jouw telefoonnummer en e-mailadres.

Waar kan ik mijn facturen inzien?

Bij Mijn financiën op ons online klantenportal  Mijn Warmte vind je een duidelijk overzicht van uw facturen en betalingen. Je ziet welke facturen in rekening zijn gebracht en welke wel of nog niet voldaan zijn.

Waar kan ik mijn jaarafrekening inzien?

Bij Mijn financiën op ons online klantenportal Mijn Warmte vind je rond mei jouw jaarafrekening. Als je hier vragen over hebt kun je contact opnemen met de klantenservice.

terug naar het overzicht

Tekst

Verbruik en betalingen

Hoe wordt mijn verbruik gemeten?

Op jouw afleverset bevindt zich een geijkte (slimme) warmtemeter , hierop kun je de afgenomen hoeveelheid warmte zien. De handleiding van jouw warmtemeter kun je vinden onder < downloads. In geval van een Slimme meter worden de verbruiken automatisch door ons uitgelezen. Indien je niet beschikt over een slimme meter of ons geen toestemming hebt gegeven deze uit te lezen dien je via Mijn Warmte het verbruik door te geven.

Hoe krijg ik inzicht in mijn voorschot?

Benieuwd of jouw voorschot toereikend is? Of juist te hoog? indien je niet beschikt over een slimme meter of ons geen toestemming hebt gegeven deze uit te lezen dan dien je via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte – het liefst op regelmatige basis – jouw huidige meterstand doorte geven, op basis daarvan ontvang je een bijpassend voorschotadvies. Indien je wel beschikt over een slimme meter en ons toestemming hebt gegeven deze uit te lezen ontvang je elke maand een voorschotsadvies op basis van je verbruik. Zo houd je het hele jaar door inzicht in jouw verbruik en pas je, als je dat wilt, jouw voorschot daarop aan. Op die manier voorkom je verrassingen op jouw jaarafrekening.

Hoe geef ik mijn meterstand door?

In geval je niet beschikt over een door ons uitleesbare slimme meter dan kun je jouw meterstanden doorgeven via Mijn verbruik in Mijn Warmte . Daarvoor heb je een account nodig.

Hoe regel ik een afsluiting van het warmtenet?

Het is wettelijk geregeld dat een gebruiker zich kan laten afsluiten. Je moet daarbij wel rekening houden met de verplichting in de gemeentelijke bouwvergunning om te zorgen voor een duurzaam alternatief. Houd wel rekening met de vergoeding die in rekening gebracht wordt voor een veilige afsluiting van het Warmtenet.

Hoe wordt mijn voorschot berekend?

We berekenen jouw voorschot door de vaste kosten en het verwachte warmteverbruik voor het huidige stookseizoen bij elkaar op te tellen en te delen door het aantal maanden voor je jouw jaarafrekening ontvangt. Daarbij houden we rekening met onder meer de grootte van jouw woning, de verwachte buitentemperatuur en het historisch verbruik.

Waar kan ik terecht voor hulp bij financiële problemen?

Loop je tegen financiële problemen aan en blijkt een betalingsregeling met ons jou niet vooruit te helpen? Dan raden wij je aan om contact op te nemen met de schuldhulpverlening.

Waarom is mijn voorschot aangepast?

Als jouw voorschot is verhoogd, kan dat liggen aan:

  • veranderde tarieven voor warmte.
  • een verbruiksperiode die korter duurt dan 12 maanden.
  • een te laag voorschot waardoor je moest bijbetalen op jouw jaarafrekening.

Als jouw voorschot verlaagd is, kan dat komen door:

  • veranderde tarieven voor warmte.
  • een verbruiksperiode die korter duurt dan 12 maanden.
  • een te hoog voorschot waardoor je het afgelopen jaar te veel betaalde. 

Kan ik een overzicht van mijn betaalde voorschotten inzien?

Ja. Log in op ons online klantenportal  Mijn Warmte en kies in het linker menu voor Mijn financiën.

Wat moet ik doen als ik geld terugkrijg of moet bijbetalen op mijn jaarafrekening?

Je betaalt maandelijks een voorschot en eenmaal per jaar ontvang je een jaarafrekening. Op de jaarafrekening zie je de werkelijke totale kosten vergeleken met het totaalbedrag van de betaalde voorschotten. Door verschillende oorzaken kan het voorkomen dat je geld terugkrijgt of moet bijbetalen op jouw jaarafrekening. Hieronder geven we enkele mogelijke oorzaken daarvoor.

Je krijgt geld terug:

  • Jouw verwachte verbruik is te hoog ingeschat en je betaalde elke maand te veel.
  • Je gaf een te hoog voorschot op in Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte.
  • Door veranderde omstandigheden zoals aangebrachte isolatie of dubbel glas nam jouw verbruik af.
  • Jouw meter registreert onjuist (zie storingen).
  • Je was vaak van huis waardoor je minder energie hebt verbruikt.

Je moet bijbetalen:

  • Jouw verwachte verbruik is te laag ingeschat waardoor jouw maandelijks voorschot jouw verbruik niet dekte.
  • Door een verhuizing is er geen volledig stookseizoen gefactureerd, maar alleen de wintermaanden.
  • Het afgelopen jaar was extra koud waardoor je meer energie nodig had.
  • Door veranderde omstandigheden, zoals een veranderde gezinssituatie of verbouwing, nam jouw verbruik toe.

In Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte controleer je of jouw energieverbruik nog overeenkomt met jouw voorschot. Zo voorkom je verrassingen op jouw jaarafrekening.

Waar kan ik mijn jaarafrekening digitaal bekijken?

Ga naar ons online klantenportal  Mijn Warmte  en log in. Klik in het linker menu op Mijn financiën. Hier vind je alle facturen van uw aansluiting. De jaarafrekening open je door op het pdf-bestand te klikken.

Kosten voor onderhoud en/of reparaties

De kosten voor onderhoud en reparaties aan onze installatie voor warmtelevering (incl. warm tapwater) zijn verwerkt in het maandelijkse tarief. Dit betekent dat je geen separate facturen ontvangt als een monteur bij jou werkzaamheden komt verrichten aan onze warmte installatie.

Waar moet ik zijn als ik storingen heb aan mijn binneninstallatie?

Wij zijn verantwoordelijk voor alle voorzieningen tot en met de warmteset in jouw woning. Als je problemen hebt met jouw binneninstallatie neem dan contact op met jouw installatiebedrijf.

terug naar het overzicht

Tekst

Technische vragen

Hoe wordt mijn verbruik gemeten?

Op jouw afleverset bevindt zich een warmtemeter. Hierop kun je de afgenomen hoeveelheid warmte zien. In geval van een slimme meter wordt deze door ons uitgelezen mits je ons daarvoor toestemming hebt gegeven.

Hoe vaak leest Warmte Eindhoven mijn meterstanden uit?

Warmte Eindhoven leest jouw meterstanden in geval dat je niet beschikt over een uitleesbare slimme meter minstens een keer per jaar uit. Dit doen wij in dat geval ongeveer een maand voordat je de jaarafrekening ontvangt. In geval van een uitleesbare slimme meter doen we dat dagelijks. De meterstanden die wij hebben uitgelezen, kun je inzien via  Mijn Warmte.

Waarom wordt mijn woning niet warm genoeg?

Als het buiten heel koud is, is het belangrijk dat je alle radiatoren opent, ook in ruimtes waar je niet (veel) komt. Zo verdrijf je de koude uit muren en vloeren. Als niet alle radiatoren warm worden, ligt dit waarschijnlijk aan jouw binneninstallatie. Dan is het belangrijk om contact op te nemen met jouw installateur of verhuurder.

Ik huur mijn woning, wat zijn mijn rechten en plichten?

De eigenaar van een woning heeft een aansluitings- en leveringsovereenkomst. De eigenaar blijft dan ook verantwoordelijk voor de aansluiting en eventuele aanpassingen.

Ben je huurder dan heb je een overeenkomst voor warmtelevering met de bijbehorende rechten en plichten.

Wat is een afleverset?

De afleverset is de installatie in jouw woning die ervoor zorgt dat de warmte van ons warmtenet de warmte-installatie in jouw huis kan bereiken. Ook het warme tapwater komt hier vandaan.

Waaruit bestaat een afleverset?

De afleverset is het geheel van (flexibele aansluit)leidingen, afsluiters, inlaatcombinatie, kogelkranen, aansluitbeugel, warmtewisselaar, filter en drukverschilregelaar. De warmtemeter maakt onderdeel uit van de warmte-afleverset. 

Van wie is de afleverset?

De afleverset is eigendom van de gemeente Eindhoven.

Kan ik eigenaar worden van de afleverset?

Nee, je kunt geen eigenaar worden van de afleverset.

Waarom wordt een radiator niet warm?

Draai de kraan van de radiator helemaal open. Als dit niet helpt, kun je nagaan of de radiator warm wordt als je alle andere radiatoren in huis dichtdraait. Is de radiator na vijf minuten nog niet op temperatuur? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder.

Wat moet ik doen als geen enkele radiator warm wordt?

Ga na of alle radiatoren opengedraaid zijn, de afsluiters van de afleverset openstaan (en in de richting van de leiding wijzen), en of de kamerthermostaat aanstaat en hoog genoeg ingesteld is. Is jouw kamerthermostaat defect? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder. Doet de thermostaat het wel? Je kunt de storing doorgeven via 085-2734545.

Hoe weet ik dat jullie een correcte meterstand uitlezen?

Het uitlezen gaat automatisch. Wie wil nagaan of wij een goede meterstand hebben uitgelezen, doet dat eenvoudig aan de hand van zijn jaarafrekening. De meterstand die daarop staat, is meestal maximaal een maand oud en kan dus niet ver afliggen van jouw huidige meterstand. 

Ik heb een lekkage aan de afleverset. Wat moet ik doen?

Draai alle afsluiters dicht (laat de hendels van de leiding af wijzen) en bel ons storingsnummer: 085-2734545. 

Kan ik mijn warmtemeter laten controleren?

Ja, je kunt een controle aanvragen op basis van ‘kosten van ongelijk’. Dat houdt in dat als de conclusie is dat jouw warmtemeter niet goed werkt, wij de kosten van de controle op ons nemen. Natuurlijk corrigeren we ook het verbruik dat we volgens de gevonden afwijking te veel of te weinig in rekening hebben gebracht. Als blijkt dat jouw warmtemeter wel goed werkt, zijn de kosten voor jouw rekening. Een controle kost € 55 per uur (exclusief btw) en duurt twee uur.

terug naar het overzicht

Tekst

Actuele storingen

Er komt een raar geluid uit mijn meterkast. Wat moet ik doen?

Controleer of het geluid uit de afleverset komt door alle afsluiters te sluiten. Dan stroomt er geen water meer door de set. Houdt het geluid nu op? Dat bevindt de oorzaak zich in de afleverset. Je kunt dan contact opnemen met onze storingsdienst op 085-2734545. Stopt het geluid niet? Dan zit de oorzaak waarschijnlijk niet in de afleverset. Probeer te achterhalen wat dan de geluidsbron is. 

Ik heb geen warm water. Hoe kan dat?

Ga alle kranen na. Komt er uit andere kranen wel warm water? Dan kan jouw installateur je helpen. Als geen enkele kraan warm water geeft ga dan na of alle afsluiters van de afleverset openstaan. Controleer vervolgens of de verwarming het wel doet. Draai daarbij alle radiatoren open en zorg dat de verwarming actief verwarmt. Gebeurt er niets stel ons dan op de hoogte van de storing via 085-2734545.

Waarom krijg ik te weinig warm water als ik meerdere kranen tegelijk open?

De hoeveelheid warm kraanwater is begrensd in jouw afleverset. Doet dit probleem zich pas sinds kort voor? Neem dan contact op met de storingsdienst. Wil je beschikking hebben over meer water? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734500 en de watercapaciteit laten vergroten.

Ik heb een lekkage aan de afleverset. Wat moet ik doen?

Draai alle afsluiters dicht (laat de hendels van de leiding af wijzen) en bel ons storingsnummer: 085-2734545. 

Wat moet ik doen als mijn radiatoren een raar geluid maken?

Hoor je een borrelend geluid in jouw leidingen en/of radiatoren? Dan zit er te veel lucht in jouw verwarmingssysteem. Het ontluchten van jouw verwarming doe je eenvoudig zelf met een ontluchtingssleuteltje. Maakt jouw verwarming andere geluiden? Geef dat dan door aan jouw installateur of verhuurder. 

Wat houdt de compensatieregeling in?

De regeling schrijft een vergoeding toe aan klanten die een langdurige onaangekondigde storing ondervonden. Deze regeling kun je hier inzien en downloaden.

Wanneer heb ik recht op een vergoeding van de compensatieregeling?

In de  Compensatie en terugbetalingsregeling lees je alles over jouw rechten bij een niet gemelde langdurige onderbreking van de warmtelevering.

Mijn verwarming doet het niet. Wat moet ik doen?

Voor een snelle oplossing is het allereerst belangrijk om te weten waar de storing vandaan komt. Kijk hiervoor op onze storingspagina .

Hoeveel bedraagt de vergoeding volgens de compensatieregeling?

In de  Compensatie en terugbetalingsregeling lees je alles over jouw rechten bij een niet gemelde langdurige onderbreking van de warmtelevering.

Wie moet ik bellen bij een storing?

Op onze storingspagina kunt u lezen wanneer wij het onderhoud verzorgen en wanneer je jouw eigen installateur moet bellen. De afleverset is van ons, de binneninstallatie is van de eigenaar van de woning. Voor huurwoningen is dat de verhuurder. Weet je zeker dat de storing in de installatie van ons zit? Bel dan ons storingsnummer: 085-2734545.

Geldt de vergoeding volgens de compensatieregeling voor alle aansluitingen?

De vergoeding volgens de compensatieregeling geldt alleen voor die aansluitingen die gereguleerd zijn binnen de warmtewet. Dit betekent dat hij van toepassing is op  aansluitingen van < 100 kW. Dat zijn huishoudelijke en klein-zakelijke aansluitingen. 

Is er een storing?

Als er een collectieve storing bij ons bekend is, melden wij dit op onze storingspagina .

Wanneer start en eindigt een onderbreking waarvoor Warmte-Eindhoven een vergoeding uitbetaalt?

In de Compensatie en terugbetalingsregeling lees je alles over jouw rechten bij een niet gemelde langdurige onderbreking van de warmtelevering.

De warmtestoring is verholpen. Waarom heb ik nog steeds geen warmte?

Als jouw afleverset een stekker heeft en dus elektrisch gevoed wordt, kun je de set resetten door de stekker tien seconden uit het stopcontact te halen. Helpt dit niet? Bel dan met ons storingsnummer: 085-2734545.

Na recente werkzaamheden aan de (binnen)installatie heb ik geen warmte meer. Hoe kan dat?

Tijdens werkzaamheden is het soms noodzakelijk om een of meer afsluiters van jouw afleverset dicht te draaien. Controleer daarom of alle afsluiters van de afleverset openstaan (en in de richting van de leiding wijzen). Staan ze open en heb je nog steeds geen verwarming?, Je kunt ons storingsnummer 085-2734545 bellen.

Hoe komt het dat de onderkant van mijn radiator koud is?

Het ontwerp van jouw binneninstallatie is bepalend voor de temperaturen waarmee het water de radiatoren binnenkomt en uitgaat. Vragen hierover stel je dus het beste aan jouw installateur of verhuurder.

Waarom wordt een radiator in mijn woning niet warm?

Draai de kraan van de radiator helemaal open. Als dit niet helpt, kun je nagaan of de radiator warm wordt als je alle andere radiatoren in huis dichtdraait. Is de radiator na vijf minuten nog niet op temperatuur? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder.

Wat moet ik doen als geen enkele radiator warm wordt?

Ga na of alle radiatoren opengedraaid zijn, de afsluiters van de afleverset openstaan (en in de richting van de leiding wijzen), en of de kamerthermostaat aanstaat en hoog genoeg ingesteld is. Is jouw kamerthermostaat defect? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder. Doet de thermostaat het wel? Als jij eigenaar bent van de set, kun je contact opnemen met jouw installateur. Als Warmte-Eindhoven eigenaar is, kun je de storing doorgeven via 085-2734545.

Mijn kamerthermostaat is defect. Wat moet ik doen?

De kamerthermostaat is geen onderdeel van onze installatie. De eigenaar/huurder zorgt voor de reparatie of vervanging van de thermostaat.

Waarom heb ik geen warmte, maar wel warm kraanwater?

Er wordt warmte geleverd aan jouw woning, maar mogelijk zit er een storing in de afleverset. Je kunt de storing doorgeven via 085-2734545. Als je de woning huurt, moet je jouw verhuurder op de hoogte stellen van de storing.

terug naar het overzicht

Tekst

Digitale facturatie Eindhoven

Hoe werkt digitaal factureren?

Sinds kort bieden we jou als klant de mogelijkheid om je facturen digitaal te ontvangen en te betalen. Kies je voor digitale facturatie, dan verzenden wij jouw facturen – zoals voorschotfacturen en/of jaarafrekeningen – per e-mail. Jouw facturen worden ook op ons online klantenportal Mijn Warmte bewaard. Zo kun je je factuur gemakkelijk raadplegen.

Waarom gaat Warmtenet Eindhoven over op digitale facturatie?

Duurzaamheid is een onderwerp waar Warmtenet Eindhoven veel aandacht aan besteedt. Daarom versturen we onze facturen graag zoveel mogelijk digitaal. Door je factuur per e-mail in plaats van per post te versturen, kunnen we samen het papierverbruik verminderen en zo het milieu ontzien. We merken dat steeds meer klanten de voorkeur hebben om hun factuur digitaal te ontvangen. We zijn blij dat we op deze manier kunnen voldoen aan de wens van onze klanten.

Verandert mijn betaalwijze door de overstap naar digitaal factureren?

Nee, door de overstap naar digitaal factureren zullen wij jouw betaalwijze (automatische incasso/overschrijving) niet veranderen. Wij wijzigen enkel de wijze waarop je je factuur ontvangt.

Wil je graag de wijze van betalen wijzigen? Dat kan heel eenvoudig via Mijn gegevens op ons online klantenportal  Mijn Warmte

Heb je liever dat wij het voor je doen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@​warmte-eindhoven.nl  of bel ons via 085-2734500 .

Ik wil mijn facturen via op een andere manier ontvangen (communicatievoorkeur)

Je kunt je facturen per e-mail of per post ontvangen. Wil je de wijze waarop je facturen ontvangt wijzigen? Dan kun je dat eenvoudig doen via ons klantenportaal Mijn Warmte :

  1. Log in met je e-mailadres en wachtwoord
  2. Klik op Mijn gegevens
  3. Klik op Gegevens Wijzigen
  4. Pas je communicatievoorkeur aan naar ‘post’ of ‘e-mail’
  5. Klik op opslaan.

Heb je liever dat wij het voor je doen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@​warmte-eindhoven.nl of bel ons via 085-2734500.

Als ik mijn communicatievoorkeur wijzig naar post, krijg ik dan toch nog e-mail?

Ja. Wij gebruiken jouw communicatievoorkeur alleen voor de verzendwijze van facturen.

Als ik mijn communicatievoorkeur wijzig naar e-mail, krijg ik dan alles per e-mail?

Nee, want de communicatievoorkeur geldt alleen voor de verzendwijze van facturen. Overige berichten zoals bijvoorbeeld een betalingsherinnering ontvang je per post.

Ik wil mijn facturen graag op een ander e-mailadres ontvangen. Hoe pas ik dit aan?

Mocht je graag je facturen op een ander e-mailadres willen ontvangen, dan kun je dit op twee manieren aan ons doorgeven:  

Wijzig je e-mailadres op het klantenportal Mijn Warmte :

  1. Log in met je e-mailadres en wachtwoord
  2. Klik op Mijn gegevens
  3. Klik op Gegevens Wijzigen
  4. Pas je e-mailadres aan
  5. Klik op opslaan.

Heb je liever dat wij het voor jee doen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@​warmte-eindhoven.nl of bel ons via 085-2734500.

Wanneer gaat de wijziging van mijn communicatievoorkeur in?

Zodra je je communicatievoorkeur hebt aangepast, wordt deze doorgevoerd in onze administratie. Pas je voor het einde van de maand je communicatievoorkeur aan, dan krijg je in de daaropvolgende maand de factuur via het door jou gekozen kanaal.

Ik ben de e-mail met mijn factuur kwijt. Wat nu?

Geen probleem. Je kunt op meerdere manieren je factuur verkrijgen:

  • Mijn Warmte: we bewaren je facturen op ons online klantenportal Mijn Warmte . Hier kun je een factuur gemakkelijk raadplegen en printen zo vaak je wilt.
    • Log in met je e-mailadres en wachtwoord
    • Klik op Mijn Facturen

Gebruik je Mijn Warmte niet? Of heb je liever dat wij jou de factuur nog een keer toesturen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@​warmte-eindhoven.nl of bel ons via 085-2734500.

Waarom betaal ik service- en administratiekosten?

Als je ervoor koos om de facturen per post te ontvangen en handmatig te betalen, betaal je per factuur € 1,00 service- en administratiekosten. De kosten bestaan uit een brief, envelop, portokosten en de kosten voor de verwerking van de betaling door de bank. Wist je dat je korting kunt krijgen op deze kosten? Hoe hoog die korting is, bepaal je zelf. Dat hangt namelijk af van de manier waarop je de facturen wilt ontvangen en betalen.

Liever anders betalen?

Wil je graag op een andere manier de facturen ontvangen en betalen? Dat pas je snel en eenvoudig aan in je account op mijnwarmte. Je kunt een wijziging ook doorgeven via onze klantenservice.

Waarom zijn de service- en administratiekosten verlaagd?

Tot februari 2019 bedroegen de service- en administratiekosten € 2,42 per factuur. Afhankelijk van de manier waarop je de factuur wilde ontvangen en betalen, kon gemeente Eindhoven daarop korting geven. Door processen te automatiseren zakte het basistarief voor service- en administratiekosten tot € 1,00 per factuur. Ook op dit basistarief kunnen we korting geven. Hoeveel? Dat bepaal je zelf.

  • Wil je via handmatige overschrijving betalen en de factuur per post ontvangen? Dan geldt voor jou het basistarief en brengen we € 1,00 incl. BTW per factuur in rekening.
  • Wil je via handmatige overschrijving betalen en ontvang je de factuur graag per e-mail? Dan geven we € 0,50 korting op het basistarief en blijft er € 0,50 incl. BTW per factuur over.
  • Wil je via automatische incasso betalen en je jaarafrekening per post ontvangen? Dan geven we € 1,00 korting op het basistarief. Je maandelijkse voorschotfacturen kun je inzien via Mijn Warmte.
  • Wil je via automatische incasso betalen en je jaarafrekening per e-mail ontvangen? Dan geven we eveneens € 1,00 korting op het basistarief. Je maandelijkse voorschotfacturen kun je inzien via Mijn Warmte.

terug naar het overzicht

Tekst

Energietoeslag

Gemeentelijke energietoeslag

Gemeentelijke energietoeslag is bedoeld om huishoudens met een laag inkomen deels te compenseren voor de gestegen energieprijzen. Meer informatie hierover via: eindhoven.nl/inkomen-zorg-en-onderwijs/inkomen/energietoeslag

 

 

 

Tijdelijk Noodfonds Energie

In 2024 is er geen energieprijsplafond en/of energietoeslag. Het tijdelijke noodfonds Energie is er voor huishoudens met een laag inkomen en een hoge energierekening. Het Noodfonds helpt mensen om energieschulden te voorkomen. Op dit moment is er nog onvoldoende bekend rondom aanmelding en benutting. We adviseren u dan ook om de ontwikkelingen op dit vlak te volgen via: 

http://www.noodfondsenergie.nl/news

 

 

 

 

terug naar het overzicht